7. Verkoopaanvraag
Om artikelen via Hamelyn te verkopen, moet de gebruiker zich vooraf registreren op onze website. Op de Hamelyn-website (www.hamelyn.com) kan de gebruiker de barcodes van de verschillende artikelen die hij wil verkopen invoeren in de daarvoor bestemde balk. Op deze manier ontvangt de gebruiker direct prijsvoorstellen die Hamelyn biedt voor de aankoop van de verschillende artikelen. De gebruiker voegt die artikelen toe aan de verkoopmand waarvoor hij de prijs accepteert en verwerpt degenen waarvoor hij de geboden prijs niet wil ontvangen. Zodra de gebruiker alle gewenste artikelen aan de verkoopmand heeft toegevoegd, kan hij doorgaan met het proces op de website, waar hij zijn adresgegevens moet invullen om de ophaling te regelen. Na het invoeren van deze essentiële informatie kan de gebruiker de gratis ophaling die Hamelyn aanbiedt bevestigen. Na het indienen van de ophaalaanvraag zal een koerier op de geselecteerde dag naar het door de gebruiker opgegeven adres komen. De gebruiker dient één of meerdere kartonnen dozen voor te bereiden met de artikelen die hij wil verzenden, die elk niet meer dan 20 kg mogen wegen. Er hoeft geen label te worden afgedrukt of extra informatie aan de doos te worden toegevoegd. De gebruiker moet er alleen voor zorgen dat de doos goed is afgesloten, zodat de staat van de artikelen tijdens het transport naar onze faciliteiten niet wordt aangetast.
Als de gebruiker de artikelen in tassen verzendt, is Hamelyn niet verantwoordelijk voor verlies of schade aan de goederen. Hamelyn raadt aan om artikelen niet in tassen of andere verpakkingen te verzenden die geen goed afgesloten kartonnen dozen zijn. Als een door Hamelyn beheerde zending van een gebruiker verloren gaat tijdens de ophaling of op enig ander moment in het proces en het transportbedrijf niet wettelijk verantwoordelijk is voor dat verlies, zal Hamelyn een klacht indienen bij het transportbedrijf voor de veroorzaakte schade. De te verkopen artikelen moeten voldoen aan de door Hamelyn gestelde voorwaarden (zie sectie "Geaccepteerde artikelen") en er moet een minimale totale verkoopwaarde van €9 zijn.
Hamelyn haalt geen artikelen op van gebruikers die buiten het vasteland wonen (Canarische Eilanden, Ceuta en Melilla).
Hamelyn volgt hetzelfde proces van ontvangst en beoordeling van de goederen. Vervolgens wordt de betaling uitgevoerd via de betaalmethode die is gekozen op het moment van verzending. U ontvangt een bevestigingsmail zodra de betaling is uitgevoerd.
Om de verplichtingen van de gebruikers met betrekking tot de ophaling te definiëren, worden deze beschouwd als afzenders volgens de definitie in de regelgeving voor het vervoer van goederen over land. De afzender-gebruiker moet voldoen aan de instructies van Hamelyn als verlader en die van het transportbedrijf om ervoor te zorgen dat de levering veilig kan plaatsvinden, vooral met betrekking tot de plaats en het tijdstip van levering. Als de gebruiker deze voorwaarden niet accepteert, wordt aangenomen dat hij afziet van de ophaling. Evenzo wordt aangenomen dat de gebruiker afziet van de ophaling als deze niet kan worden uitgevoerd om redenen die aan de gebruiker te wijten zijn. In beide gevallen kan de gebruiker zijn artikelen op eigen verantwoordelijkheid en kosten naar Hamelyn verzenden. In ieder geval kan de gebruiker de artikelen altijd op de door hem gewenste manier naar Hamelyn sturen, zonder het eerder beschreven proces te volgen, zolang hij zelf het transport beheert en de bijbehorende kosten draagt.